ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

«Ανάλυση και διδασκαλία πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας»

Δημοσιεύσεις

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΙΒΛΙΑ

  1. Μακρογιάννη, Τ. (2023). Οι πολυγραμματισμοί στο Δημοτικό Σχολείο/Εφαρμοσμένες διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Γλώσσας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα (υπό έκδοση με βεβαίωση, ISBN 978-618-202-142-2) 

 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΩΝ

  1. Audring, J, Frantzi, K, Koutsoukos, N, Markopoulos, G & Nikolou, K (επιμ.) 2023, Comparing Typologies: Online Proceedings of the 13th Mediterranean Morphology Meeting (MMM13), Πανεπιστήμιο Πατρών, https://pasithee.library.upatras.gr/mmm/issue/view/436/showToc.
  2. Sakhatova, G, & Kaili, H (επιμ.) 2023, Different Aspects in Learning and Teaching Turkish as a Foreign Language. SUA Harrassowitz Verlag,
    Wiesbaden.

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Καλαμαρά, Π Σ & Φραντζή, Κ Θ 2023, ‘Ο Ευριπίδης και η θεϊκή μανία στις Βάκχες και στον Ιππόλυτο’. KATHEDRA of Byzantine and Modern Greek Studies, vol. 16, no. 3, pp. 121-139.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

  1. Kanat, O & Frantzi, K 2023, ‘Teaching Turkish as a foreign language in Greece: Current Situation, in M Bulut (ed.), Current Debates on Social Sciences 15, Bidge Publications, pp. 330-334.
  2. Kanat, O & Frantzi, K 2023, ‘A study on teaching Turkish as a foreign language: Writing skills, in M Bulut (ed.), Current Debates on Social Sciences 15, Bidge Publications, pp. 335-339.
  3. Kaili, H 2023, ‘On the teaching of complement clauses to learners of Turkish’. Στο G Sakhatova & H Kaili (επιμ.), Different Aspects in Learning and Teaching Turkish as a Foreign Language, SUA Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, σελ. 25-55.
  4. Μαρκόπουλος, Γ 2023, ‘Το ονοματικό σύστημα της Ελληνικής’. Στο Δ Παπαδοπούλου & Α Ρεβυθιάδου (επιμ.), Εισαγωγή στη Μορφολογία, Θεσσαλονίκη, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, σελ. 116–149.
  5. Μαρκόπουλος, Γ & Ρεβυθιάδου, Α 2023, ‘Θεωρίες μορφολογικής ανάλυσης’. Στο Δ Παπαδοπούλου & Α Ρεβυθιάδου (επιμ.), Εισαγωγή στη Μορφολογία, Θεσσαλονίκη, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, σελ. 83–115.
  6. Τριανταφύλλου, Γ & Μαρκόπουλος, Γ 2023, ‘Πραγμάτωση ρηματικών μορφοσυντακτικών χαρακτηριστικών: Συγκριτική εξέταση των συστημάτων της Τουρκικής, της Περσικής και της Ελληνικής’. Στο Σ Ντάλης & Μ Στεφανάκης (επιμ.), Επετηρίδα Μεσογειακών Σπουδών 2022/23, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση, σελ. 71-82.
  7. Steriopolo, O, Markopoulos, G & Spyropoulos, V 2023, ‘Parameters of variation in the syntax of expressive suffixes: Case studies of Russian, German, Spanish and Greek’. Στο J P Williams (επιμ.), Expressivity in European Languages. σελ. 361–392. DOI: https://doi.org/10.1017/9781108989084.020.
  8. Τηλιακού, Χ & Φραντζή, K 2023, Σώμα κειμένων ελληνόφωνων μαθητών/τριών της Αγγλικής. Στο Σ Ντάλης & Μ Στεφανάκης (επιμ.), Επετηρίδα Μεσογειακών Σπουδών 2022/23, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση, σελ. 61-70.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

  1. Eleftheriou, E & Frantzi K 2023, The Power of Symbolism: Unveiling Maya Angelou’s Poetic Theme. Book of Abstract 8th Annual Siedlce Forum for Contemporary Issues in Language and Literature – “Hidden” meanings across the fields of literature, linguistics and culture, online & Poland, 23-24 November 2023, (pp. 10-11).
  2. Ελευθερίου, Ε & Φραντζή, Κ Θ 2023 (Δεκέμβριος, 1-3). Exploring Sentiment Analysis in the 5th grade ESL classroom, 40o Συνέδριο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Ειδικές Επιστήμες, Ινστιτούτο Πολιτισμού, Δημοκρατίας και Εκπαίδευσης, Πάτρα.
  3. Καλαμαρά, Π Σ & Φραντζή, Κ Θ 2023, Ο Ευριπίδης και η θεϊκή μανία στις Βάκχες και στον Ιππόλυτο, Z´ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ελληνικών Σπουδών στη μνήμη της Ι. Κοβαλέβα, εξ αποστάσεως, 26-28 Απριλίου 2023.
  4. Παπαδοπούλου Ε & Φραντζή, Κ Θ 2023, O γλωσσικός πόρος Αρχαία Ελληνική Δραματουργία – Εθνική Υποδομή CLARIN:EL. Βιβλίο Περιλήψεων 43η Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 4-7 Μαΐου 2023 (σελ. 235-236).
  5. Παπασάββα Τ & Φραντζή Κ Θ 2023, Συνεκπαίδευση μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες και διεξαγωγή γλωσσικών μαθημάτων σε Γυμνάσια Γενικής Αγωγής. Στο 7ο Διεθνές Συνέδριο Η Πρόκληση της Ετερότητας και της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση, Δράμα, 8-9 Δεκεμβρίου 2023.
  6. Τουβρά, Ζ Ν & Φραντζή, Κ Θ 2023, Η εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο στο λόγο ελληνόφωνων διαδικτυακών ΜΜΕ κατά την προεδρία Obama και την προεδρία Trump. Βιβλίο Περιλήψεων 43η Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 4-7 Μαΐου 2023 (σελ. 233-234).
  7. Κυριακάκης, Μ & Φραντζή, Κ Θ 2023, Εντοπισμός τρόπου γραφής της ημερομηνίας σε αρχειακό υλικό της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Βιβλίο Περιλήψεων, 16ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας, Θεσσαλονίκη, 14-17 Δεκεμβρίου 2023.
  8. Μακρογιάννη, Τ. (2023). Διδασκαλία Γλώσσας και αειφόρες πρακτικές εκπαίδευσης. Στο 9ο Συνέδριο ΙΑΚΕ με θέμα «Πολίτης, Εκπαίδευση και Πολιτική Συμμετοχή: Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης» Ηράκλειο 26-28 Μαΐου 2023 ΙΣΒΝ (Β τόμος): 978-618-5506-17-9 (σσ. 419-428)
  9. Μακρογιάννη, Τ. Τόγιαλου, Π. (2023). Πρακτικές αξιοποίησης ψηφιακών μέσων στη γλωσσική διδασκαλία της προσχολικής αγωγής. Στο 15ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Η πληροφορική στην εκπαίδευση». Πανεπιστήμιο Πειραιώς σε συνεργασία με την ΕΠΥ. 3,4 και 5 Νοεμβρίου 2023. Ιόνιο Πανεπιστήμιο (υπό έκδοση)
  10. Μακρογιάννη, Τ. Σαρρή, Α. (2023). Η αξιοποίηση των παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία. Στο 15ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Η πληροφορική στην εκπαίδευση». Πανεπιστήμιο Πειραιώς σε συνεργασία με την ΕΠΥ. 3,4 και 5 Νοεμβρίου 2023. Ιόνιο Πανεπιστήμιο (υπό έκδοση)
  11. Μακρογιάννη, Τ. Σαρρή, Α. (2023). Διδασκαλία Γεωγραφίας μέσω ενός διαδικτυακού συνεργατικού έργου eTwinning. Εισήγηση στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning με τίτλο: Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε υβριδικά στις 20,21,22/11/2023. Σύρος 
  12. Μακρογιάννη, Τ. Σαρρή, Α. (2023). Διδασκαλία γλώσσας σε τάξεις υποδοχής την περίοδο της πανδημίας: περιορισμοί και αποτελέσματα. Στο Γεωργογιάννης, Π. (επιμ.), Πρακτικά 38ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα «Ελληνική Γλώσσα» (με κριτές), Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών/ΚΕΔΕΚ ISBN: 978-618-85920-5-6 http://e-library.ipode.gr/praktika/CP53/#p=18 
  13. Μακρογιάννη, Τ. (2023). Γραμματισμός και παιχνίδι. Στο Αποστολίδης, Μ. Δρίνη, Φ. & Ορφανίδου, Μ. (επιμ.) Δ/νση Πρακτικά 1ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου Κιλκίς, με θέμα «Δημιουργικότητα και φαντασία στη Σχολική Τάξη» Α/θμιας Εκπ/σης Κιλκίς, Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. Κιλκίς, Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. Παιονίας, σελ. 361-365 (online Πρακτικά ISBN 978-618-86717-06)_https://conferencekilkis.sites.sch.gr/wp-content/uploads/2023/06/%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%95%CE%B9%CF%83%CE%B7%CE%B3%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-1%CE%BF-%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%9A%CE%B9%CE%BB%CE%BA%CE%AF%CF%82-2.pdf
  14. Μακρογιάννη, Τ. (2023). Αναλυτικά Προγράμματα Γλώσσας, εκπαιδευτικοί και γλωσσική πολιτική. Στο Τσέκου, Α., Κατσαμάγκος, Α., Παπαδοπούλου, Α. & Φουλίδη, Ξ. (επιμ.) Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα «Αναλυτικά Προγράμματα: Θεωρία και Πράξη», Τόμος Β (348-353) online Πρακτικά ΙSBN 978-618-86443-6-6_ https://dide-dytik.att.sch.gr/wp-content/uploads/2023/03/praktika-2222_compressed-1.pdf
  15. Μακρογιάννη, Τ. (2023). Εναλλακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία της Γλώσσας. Στο Γρίβα, Βλάχος & Γιαννικοπούλου (επιμ.) Σύγχρονες Πρακτικές στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας, Ψηφιακός Τόμος, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας/ΠΑ.Κ.Ε.Κ ΤΗΜΕΝΟΣ_ https://www.researchgate.net/publication/369440883_PSEPHIAKOS_TOMOS_Synchrones_Praktikes_ste_Didaskalia_tes_Ellenikes_os_DeuteresXenes_Glossas
  16. Markopoulos, G & Revithiadou, Α 2023, The influence of orthography on the representation of ‘weak’ phonemes. Άρθρο που παρουσιάστηκε στη θεματική συνεδρία 30 Years on, What’s Next for Greek Phonology στο πλαίσιο του 16th International Conference on Greek Linguistics (ICGL 16), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, 14–17 Δεκεμβρίου 2023.
  17. Revithiadou, A, Markopoulos, G, Apostolouda, V, Apostolopoulou, E & Kosmidis, K 2023, Stress according to class: A GHG analysis of stress assignment in Greek nouns. Άρθρο που παρουσιάστηκε στο Western Conference on Linguistics (WECOL) 2023, California State University, 11–12 Νοεμβρίου 2023 (διαδικτυακή παρουσίαση).
  18. Apostolopoulou, E & Markopoulos, G 2023, Assibilating stop palatalization in Italiot Greek: An argument for cyclic spell-out. Άρθρο που παρουσιάστηκε στην 43η Ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, 4–7 Μαΐου 2023.
  19. Spyropoulos, V, Markopoulos, G & Revithiadou, A 2023, Being deficient in a gradient way: Root allomorphy in Greek. Άρθρο που παρουσιάστηκε στο Generative Linguistics in the Old World (GLOW) 46, University of Vienna, Vienna, 11–15 Απριλίου 2023.
  20. Markopoulos, G & Revithiadou, A 2023, F as in fricative or as in fortis? Or both?. Άρθρο που παρουσιάστηκε στη θεματική συνεδρία Non-Αutomatic Alternations in Phonology στο πλαίσιο του Generative Linguistics in the Old World (GLOW) 46, University of Vienna, Vienna, 15 Απριλίου 2023.
  21. Markopoulos, G & Revithiadou, A 2023, One segment, more than one phonological representation. Άρθρο που παρουσιάστηκε στο Fonologi i Norden (FiNo) 2023, Vytautas Magnus University, 19–20 Ιανουαρίου 2023 (διαδικτυακή παρουσίαση).
  22. Nikolou, K., Armostis, S. & I. Chatzizachariou. 2023. Geminate consonants in Rhodian Greek: the split behavior of the lateral /l/. Paper presented at the 16th International Conference on Greek Linguistics (ICGL16), 14-17 December 2023, Thessaloniki, AUTH. 

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΙΒΛΙΑ
  1. Κασουλίδη-Πάνου, Ε., Ε. Καραντζόλα & Κ. Τικτοπούλου. 2022. Δημώδης πεζός λόγος τον 16ο αιώνα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας & Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης.
ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
  1. Georgalidou, M., Kourtis-Kazoullis, V. & Kaili, H. 2022. Humor in conversation with and among bilinguals: constructing ‘otherness’. The European Journal of Humour Research, 10 (1). www.europeanjournalofhumour.org
  2. Koutsoukos, N. & E. Karantzola. 2022. “Double marking of the past in Early Modern Greek”. Journal of Greek Linguistics 22: 7-35.
  3. Kitsiou, R. & E. Karantzola. 2022. “The becoming ‘literacy chronotope’: mapping translanguaging among unaccompanied minors as a rhizome”. The International Journal of Learner Diversity and Identities 29 (1): 93-111.
  4. Βαδάση, Κ. & Φραντζή, Κ. 2022. «Η μετάβαση από την καθαρεύουσα στη δημοτική για τη νομική γλώσσα: προσπάθειες, εμπόδια, αποτελέσματα», Νομικό Βήμα τ. 70, 233-249.
  5. Eleftheriou, E. & Frantzi, K.T. (forthcoming). ‘Feminist Discourse in Maya Angelou’s literary work: Double Prejudice & Black Feminism’. In S. Rubtsova, I. Grigoriev & N. Trofimova (Eds.) The Journal of Teaching for Specific and Academic Purposes (Third International Conference “Synergy of languages and cultures: interdisciplinary studies”, online, St. Petersburg University (SPbSU), St. Petersburg, Russia, 23-24 September 2021), Russia: St. Peterburg Uni Press.
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ
  1. Iντζίδης, Ε., Μ. Γεωργαλίδου & Ε. Καραντζόλα. 2022. «Πρόγραμμα σπουδών για τη γλώσσα στην υποχρεωτική εκπαίδευση: Ιεραρχίες και αναπαραστάσεις των κοινωνικών συμμετεχόντων». Στο Επετηρίδα του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών, επιμ. Σ. Ντάλης & Μ. Στεφανάκης, 115-125. Αθήνα: Παπαζήσης.
  2. Καραντζόλα, Ε. 2022. «Η επίδραση των εξωγλωσσικών/κοινωνιογλωσσικών παραγόντων στον γλωσσικό δανεισμό: η περίπτωση της Αξού». Στο “Το γλωσσικό ιδίωμα και ιστορικές αναδιφήσεις της Αξού Καππαδοκίας”, επιμ. Ιορδάνα Χατζηισαάκ, Θεσσαλονίκη: Πανελλήνιος Σύλλογος Αξενών Καππαδοκίας «Γεώργιος Μαυροχαλυβίδης».
  3. Karantzola, E. & Κ. Sampanis. 2022. «Antagonistic complement structures and cyclical change in English & Greek». Στο Language Change: Theory and Methodologies in the 21st century, επιμ. N. Lavidas & K. Nikiforidou, 132-158. Λέιντεν: Brill.
  4. Καραντζόλα, Ε. & Σ. Πατεράκης. 2022. «Η (προ)τυποποίηση της πρώιμης νέας ελληνικής στα λεξικά του 16ου και 17ου αι.: Ζητήματα λημματογράφησης και μορφολογικής ανάλυσης”. Στο Λεξικολογία και Μορφολογία: η θέση της μορφολογίας στα λεξικά της νέας ελληνικής, επιμ. Μ. Κατσογιάννου & Ά. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, 185-231. Αθήνα: Πατάκης.
  5. Κόκκινος, Δ., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Σκούρτου, Ε. 2022. «Το συνεχές προφορικότητας-γραμματισμού στη λαϊκή ποίηση των γυναικών: Το παράδειγμα των τραγουδιών του μισεμού στη Ρόδο». Στο: Μ.Γ. Βαρβούνης, Γ.Κ. Κατσαδώρος και Α.Γ. Καπανιάρης (επιμ.) Άνθρωποι, Φύλα, Ταυτότητες, Πολιτισμοί: Λαογραφικές και Έμφυλες Προσεγγίσεις (σσ. 269-282). Αθήνα: Εκδόσεις Γκόνη.
  6. Νικολού, Κ 2022, ‘Προσωδιακή οργάνωση των παραγωγικών προσφυμάτων της ελληνικής και της γαλλικής: μια συγκριτική προσέγγιση’. Στο Delveroudi, R, Vassilaki, S & Vlachou E 2022, Approches linguistiques comparatives grec moderne – français, Presses de l’Université nationale et capodistrienne d’Athènes, σσ. 13-29.
  7. Αλεξανδρή, Χ. & Φραντζή, Κ.Θ. 2022. «Υπολογιστική Γλωσσολογία: εισαγωγή και χαρακτηριστικές εφαρμογές». Στο Μαρίκα Λεκάκου & Νίνα Τοπιντζή (επιμ.) Εισαγωγή στη Γλωσσολογία: Θεμελιώδεις έννοιες και βασικοί κλάδοι με έμφαση στην ελληνική γλώσσα. Αθήνα: Gutenberg, 497-539.
  8. Ελευθερίου, Ε. & Φραντζή, Κ.Θ. 2022. «Φεμινιστικός Λόγος στο έργο της Μάγια Αγγέλου». Στο Μ.Γ. Βαρβούνης, Γ. Κατσαδώρος, Α. Καπανιάρης (επιμ.) Άνθρωποι, φύλα, ταυτότητες, πολιτισμοί. Λαογραφικές και έμφυλες προσεγγίσεις, Τιμητικός Τόμος για τη Μαρία Γκασούκα, 487-498.
  9. Eleftheriou, E. & Frantzi, K.T. 2022. ‘Feminist Discourse in Maya Angelou’s literary work: Double Prejudice & Black Feminism’. In S. Rubtsova, I. Grigoriev & N. Trofimova (Eds.) Synergy of languages and cultures: interdisciplinary studies, St. Peterburg Uni Press.
  10. Touvra, Z. & Frantzi, K.T. 2022, ‘Visions though a Corpus: How Greek online media perceived the first year of Obama’s (2009-2010) and Trump’s (2017-2018) Presidencies and their foreign policy on the East Mediterranean, in L Dogan, S Zeyrekli Yas & M Atakan (eds.), Political, Cultural and Economic Developments in the Balkans, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Trakya University), pp. 155-172.
  11. Melissourgou, M.N. & Frantzi, K.T. (forthcoming). ‘Promotional Genres in the Agri-Food Corpus’. In Selected papers of the 56th Linguistics Colloquium. Linguistik International.
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
  1. Giannaris, Th., E. Intzidis & E. Karantzola. 2022. “From historical to synchronic linguistics in Greece: the critical decade of 1970s in its socio-historical and ideological context”. Στο La linguistique et ses formes historiques d’organisation et de production. Actes du colloque de la Société d’histoire et d’épistémologie des sciences du langage et du laboratoire Histoire des théories linguistiques (Παρίσι, 24-26/11/2019), επιμ. Didier Samain & Pierre-Yves Testenoire, 91-121. Παρίσι: SHESL.
  2. Καμηλάκη, Μ. & Ε. Καραντζόλα. 2022. «Μεταξύ παλαιάς ελληνικής και γραικικής: Γλωσ(σολογ)ικές παρατηρήσεις στον Χριστόφορο Φιλητά». Στο «Προς μάθησιν εντελεστέραν». Ο Χριστόφορος Φιλητάς (1787-1867) και η συγκρότηση της Νεοελληνικής Φιλολογίας κατά τον 18ο και 19ο αιώνα. Πρακτικά του Συνεδρίου «Λογιοσύνη και συγκρότηση της ιστορίας της νεοελληνικής γραμματείας: 18ος-19ος αιώνας» (Αθήνα, 13-14/12/2019), επιμ. Α. Κατσιγιάννης, Δ. Πολυχρονάκης & Κ. Χρυσόγελος, 143-173. Αθήνα: Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων.
  3. Μακρογιάννη, Τ. (2022). Μια πρόταση ανασχεδιασμού των Πρακτικών στη Γλώσσα. Στο Σούλη, Λιακοπούλου (επιμ.) Εκπαίδευση στον 21ο Αιώνα: Σύγχρονες Προκλήσεις και Προβληματισμοί, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, τόμος Β΄ σσ. 311-325. Ιωάννινα: Gutenberg_ https://conf2022.ptde.uoi.gr/wp-content/uploads/2023/03/Tomos_B_2_3.pdf
  4. Μακρογιάννη, Τ. (2022). «Διδακτικές εφαρμογές διδασκαλίας της Γλώσσας στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης». Στο Τσέκου, Α., Κατσαμάγκος, Α., Παπαδοπούλου, Α. & Φουλίδη, Ξ. (επιμ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Ισότητα, αποδοχή, ένταξη, Πρακτικά Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου (online Πρακτικά ISBN 978-618-8643-0-4) (Α’ τόμος σ. 387): Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής: Ελευσίνα_ https://dide-dytik.att.sch.gr/praktika-synedriou-diapolitismikis-ekpaidefsis/
  5. Markopoulos, G & Frantzi, K 2022, ‘Investigating stem allomorphy in Greek and Arabic by means of lexical frequency’. Selected Papers of ISTAL 24, pp. 513-529.
  6. Μarkopoulos, G & Apostolopoulou, E 2022, ‘Vowel height as sonority level’. Selected Papers of ISTAL 24, pp. 530-545.
  7. Τσίτσικας, Ε. & Φραντζή, Κ. 2022. «Μαθησιακές δυσκολίες και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και χρήση νέων τεχνολογιών». Στο Α. Λιοναράκης (επιμ.) Πρακτικά 11ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, 26-28 Νοεμβρίου 2021, Τόμος 11(8Β), 194-204.
  8. Koulia, E. & Frantzi, K. (forthcoming). ‘The education structures for refugee and immigrant education in teaching Greek as a second language: advantages and weaknesses’. Proceedings of C&C 2021: Interlingual and Intercultural Contacts and Contrasts – Approaches and Practices, Poland, 18-20 October 2021.
  9. Κυριακάκης, Μ. & Φραντζή, Κ. (υπό έκδοση). «Εξόρυξη πληροφορίας περί την Κύπρο & τον Κυπριακό πληθυσμό από αρχειακό υλικό της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου». Στο Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ψηφιοποίησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς – EUROMED 2021, 25/9-3/10/2021, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕ.ΠΑ.Κ.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής & Δίκτυο “Περραιβία” – Φορέας Πολιτισμού.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΩΝ

  1. Frazis, G., Yannakis, J., Oikonomakou, M., Papantonakis, G., Chistidis Y., and Gavra E. (eds.) 2021. Perspectives on the Hellenic Diaspora/ Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς II. Australia: Charles Darwin University.

 

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Καραντζόλα, Ε., Α. Παπαϊωάννου & Σ. Πατεράκης. 2021. «Τα όρια της πολυτυπίας της πρώιμης νέας ελληνικής (16ος-17ος) στην πορεία προτυποποίησής της: η μαρτυρία έντυπων γραμματικών και πεζών κειμένων». Γλωσσολογία/Glossologia 29: 121-143. http://glossologia.phil.uoa.gr  
  2. Karantzola, E., A. Theodoridi & K. Sampanis. 2021. “The interplay of external and sociolinguistic factors in contact-induced language change: Cappadocian Greek as a case study”. Mediterranean Language Review.
  3. Revithiadou, A & Markopoulos, G 2021, ‘A Gradient Harmonic Grammar account of nasals in extended phonological words’, Catalan Journal of Linguistics, vol. 20, pp. 57-75. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/catjl.330
  4. Steriopolo, O Markopoulos, G & Spyropoulos, V 2021, ‘A morphosyntactic analysis of nominal expressive suffixes in Russian and Greek’, The Linguistic Review, vol. 38, no. 4, pp. 645–686. DOI: https://doi.org/10.1515/tlr-2021-2078
  5. Oikonomakou, M. & Papakitsos, E. 2021. Language teaching and critical literacy curriculum in Greek primary education: Implementation and perspectives, L1-Educational Studies in Language and Literature 21(2021), 1-15. 
  6. Melissourgou, M.N. & Frantzi, K.T. 2021. ‘Promotional genres and implications for ESP teaching’, Journal of Applied Languages and Linguistics, vol. 5, no. 2, pp. 7-23.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

  1. Ιντζίδης, Ε. & Ε. Καραντζόλα. 2021. «Επιστήμη – κοινωνία – πολιτική: αναπαραστάσεις της πανδημίας». Στο Μετά την πανδημία: Η Ελλάδα, η Ευρώπη, ο κόσμος στη σκιά της δυστοπίας, επιμ. Σ. Ντάλης, 549–567. Αθήνα: Παπαζήσης.
  2. Κούρτη-Καζούλλη, Β. 2021. «Μια ιστορία ζωής και ζωή ιστορίες: Ξεδιπλώνοντας την ιστορία της ελληνικής διασποράς μέσα από μια αφήγηση». Στο: G. Frazis, H. Yiannakis, M. Oikonomakou, G. Papantonakis, G. Christidis & E. Gavra (επιμ.) Perspectives on the Hellenic Diaspora/Συγχρονικές και Διαχρονικές Όψεις της Ελληνικής Διασποράς (σσ. 150-162). Darwin, Australia: University of Charles Darwin. 
  3. Οικονομάκου, M., Κούρτη-Καζούλλη, B., Σκούρτου, E. & Γουβιάς, Δ. 2021. «Η διδασκαλία της Ελληνικής σε ενήλικες πρόσφυγες: Διδακτικές πρακτικές και προκλήσεις». Στο: M. Mattheoudakis, E. Griva & M. Moumtzi (επιμ.) Migration and Language Education in Southern Europe: Practices and Challenges (σσ. 113-132). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. 
  4. Skourtou, E. Kourtis-Κazoullis, V., Oikonomakou, M. & Gouvias, D. 2021. ‘Identity texts and translanguaging in language education for refugees’. In A. Chatzidaki & R. Tsokalidou (Εds.) Challenges and Initiatives in Refugee Education: the case of Greece (pp. 107-128). Cambridge: Cambridge Scholar Publishing.
  5. Οικονομάκου, Μ. 2021. Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς: Ανασκόπηση ερευνών και διαφαινόμενες προοπτικές». Στο Frazis, G., Yannakis, J., Oikonomakou, M., Papantonakis, G., Chistidis Y., and Gavra E. Perspectives on the Hellenic Diaspora/ Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς ΙΙ (σσ. 281-290). Australia: Charles Darwin University. 
  6. Γουβιάς, Δ., Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Οικονομάκου, Μ. 2021. «Επιβίωση ή Ενδυνάμωση; Κοινότητες μάθησης και ένταξη των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία». Στο: Ν. Ασκούνη & Θ. Β. Θάνος (σε συνεργασία με την Π. Μπουκουβάλα) Εθνοπολιτικές διαφορές και ανισότητες στην εκπαίδευση. Κοινωνικοί αποκλεισμοί και πορείες ένταξης (σσ. 104-125). Αθήνα: Gutenberg. 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  1. Θεοδωρίδη, Α. & Ε. Καραντζόλα. 2021. «Στοιχεία για το ναξιακό ιδίωμα με βάση νοταριακά έγγραφα του 16ου αι.». Στο Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου «Η Νάξος διά μέσου των αιώνων» (Νάξος, 30/8-2/9/2018), επιμ. Β. Φραγκουλόπουλος, τόμ. Α΄, 997-1008. Νάξος: Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
  2. Γιάνναρης, Θ. & Ε. Καραντζόλα. 2021. «Διευρευνώντας τη διαχρονική εξέλιξη των συνδετικών της ελληνικής: Η περίπτωση του “αν και”». Στο Proceedings of the 14th International Conference on Greek Linguistics (Πάτρα, 5-8/9/2019), επιμ. Θ. Μαρκόπουλος κ.ά., 293-305. Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
  3. Sampanis, K. & E. Karantzola. 2021. “Some remarks on the rise of declarative Modern Greek complement marker πως”. Στο Proceedings of the 14th International Conference on Greek Linguistics (Patras, 5-8/9/2019), επιμ. Θ. Μαρκόπουλος κ.ά., 1100-1109. Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
  4. Kotzoglou, G & C Canakis. 2021. ‘On some properties of the complementizer ke’. In Markopoulos, T. et al. (eds), Proceedings of ICGL 14. Patras: University of Patras. 614-627
  5. Markopoulos, G 2021, ‘Nominal inflection in the morphosyntax-phonology interface: A comparative study of Greek and Hebrew’. Στο Θ Μαρκόπουλος, Χ Βλάχος, Α Αρχάκης, Δ Παπαζαχαρίου, Γ Ι Ξυδόπουλος & Α Ρούσσου (επιμ.), Πρακτικά του 14ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών, 792-801.
  6. Νikolou, K., Lengeris, Α. & Frantzi, Κ. 2021. Velar palatalization and affrication in Rhodian Greek. In Argyris Archakis, Theodoros Markopoulos, Dimitris Papazachariou, Anna Roussou, Christos Vlachos, George J. Xydopoulos (Eds.), Proceedings of the 14th International Conference on Greek Linguistics, University of Patras, pp. 918-925. DOI: https://doi.org/10.26220/icgl.v1i1.3726  https://pwpl.library.upatras.gr/icgl/article/view/3726/3769  
  7. Οικονομάκου, Μ. 2021. Η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στην εκπαίδευση: Από τη θεωρία στη διδακτική πράξη. Στο: Μαρκόπουλος, Θ., Χ. Βλάχος, Α. Αρχάκης, Δ. Παπαζαχαρίου, Γ. Ι. Ξυδόπουλος και Α. Ρούσσου (επιμ.). Πρακτικά του 14ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας (σσ. 947-956). Πανεπιστήμιο Πατρών. https://pasithee.library.upatras.gr/icgl/issue/view/387
  8. Βαδάση, Κ. & Φραντζή, Κ. 2021. Λογιότητα και αρχαϊκότητα στη γλώσσα των τραπεζικών συμβάσεων. Πρακτικά του 13ου Συνεδρίου «Ελληνική Γλώσσα και Ορολογία», 11-13 Νοεμβρίου 2021, σελ. 94-106. Αθήνα: ΕΛΕΤΟ. Διαθέσιμο στο: http://www.eleto.gr/download/Conferences/13th%20Conference/Papers-and-speakers/13th_05_07_05_VadasiKonstantina_FrantziKaterina_Paper_V04_Teliko.pdf
  9. Κυριακάκης, Μ. & Φραντζή, Κ. 2021. Σχεδίαση και κατασκευή́ σώματος κειμένων γλωσσικού́ υλικού́ των σχολείων της Ελληνικής Κοινότητας της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου’. Πρακτικά 6ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.), 10-12 Ιουλίου 2020, Τόμος Β’, Ηράκλειο, Κρήτη, σελ. 741-748.
  10. Melissourgou, M.N. & Frantzi, K.T. 2021. Promotional genres and implications for ESP teaching’. Journal of Applied Languages and Linguistics, vol. 5, no. 2, pp. 7-23. 
  11. Tiliakou, C. & Frantzi, K. 2021. Investigation of Vocabulary in a Corpus of Written Production of Greek Learners of English. In Proceedings of the 4th International Conference on Teaching, Learning and Education (pp.134-146). Diamond Scientific Publishing. https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2021/08/43-6653.pdf
  12. Tiliakou, C. & Frantzi, K. 2021. Analysis of a Written Corpus of Young Greek Learners: Use of Adjectives. International Virtual Conference on Language and Literature Proceeding IVICOLL 20212, 20-29. https://uptbhs.polinema.ac.id/ivicollpolinema/uploads/files/article_files/20221025192103_11_article_1638628822.pdf

ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

  1. Φραντζή, Κ. 2021. ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ Εθνική Υποδομή για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες, τη Γλωσσική Τεχνολογία και την Καινοτομία. CLARIN:EL Εθνική Υποδομή Γλωσσικών Πόρων & Τεχνολογιών, 2ο τεύχος της Ηλεκτρονικής Περιοδικής Έκδοσης, Υλοποιώ, Δημιουργώ, Ερευνώ, Αναπτύσσω, Υ.Δ.Ε.Α., ΕΛΚΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. https://www.ru.aegean.gr/elke_website/research/aegean_magazine
ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΙΒΛΙΑ
  1. Kaili, H 2020, A(πό)-(έ)Ω(ς) A’dan Z’ye Yunanca İlgeçler [A(πό)-(έ)Ω(ς) Οι προθέσεις της Ελληνικής], Dorlion Yayınevi, Ankara.
  2. Kaili, H 2020, Ta leme. Yunancada Uyum, Tanımlıklar, Nesne Adılları, τα + eylem dizimindeki deyimler [Τα λέμε. Η Συμφωνία, Τα Άρθρα, Τα Κλιτικά στα ελληνικά και παγιωμένες εκφράσεις σε τα + ρήμα], Kitap 72, Ankara.
  3. Kaili, H 2020, Yunancada Sıfatlar: Betimleme ve uygulama [Τα επίθετα στα ελληνικά: Περιγραφή και εξάσκηση], Delta Yayınevi, Ankara.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΩΝ
  1. Aravossitas, Th., Skourtou, E., Kourtis-Kazoullis, V., and Trifonas, P. 2020. Language Diversity in Greece: Local Challenges with International Implications. New York: Springer. 
ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
  1. Georgalidou, M, Frantzi, K & Giakoumakis 2020, ‘Aggression in media-sharing websites in the context of Greek political/parliamentary discourse in the years of the economic crisis’, Journal of Language Aggression and Conflict, vol. 8, no. 2, pp. 321-350. https://doi.org/10.1075/jlac.00039.geo
  2. Georgalidou, M 2020, ‘Im/Politeness and Aggression in Greek Political Discourse in the Years of Greece’s Economic Crisis and Political Transitions (2009-2019)’, Journal of Mediterranean and European Linguistic Anthropology, vol. 1, no. 1, pp. 34-64.
  3. Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Οικονομάκου, Μ. και Κατσιγιάννης, Φ. 2020. Η διδασκαλία της Ελληνικής σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: γλωσσικές και διαπολιτισμικές προεκτάσεις, Ηώς: Ζητήματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, τ. 13, 1-16. 
  4. Althobaiti, HQ, E Sanoudaki & G Kotzoglou 2020. “The bilingual advantage: a gender metalinguistic task in Arabic-English bilingual children”. Journal of Monolingual and Bilingual Research 2: 165-184.
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ
  1. Γεωργαλίδου, Μ 2020, ‘Πολιτικός/δημόσιος λόγος, γλωσσικός σεξισμός και το ζήτημα της γλωσσικής ‘ορθότητας’ στην ελληνική πραγματικότητα’. Στο Α Στάμου & Σ Μπουκάλα (επιμ.), Κριτική Ανάλυση Λόγου: (Απο)δομώντας την ελληνική πραγματικότητα, Νήσος, Αθήνα, σσ. 361-392.
  2. Καϊλή, Χ 2020, ‘Στάσεις σπουδαστών με Γ1 την Τουρκική προς τη γραμματική της ΝΕ και τη διδασκαλία της ως ΞΓ. Στο Μ Δημάση Ε Γρίβα & Γαβριηλίδου Ζ (επιμ.), Η Νέα Ελληνική Γλώσσα στον Παρευξείνιο Χώρο και στα Βαλκάνια: Ερευνητικές αποτυπώσεις και διδακτικές προσεγγίσεις, Εκδόσεις Σαΐτα, Καβάλα, σσ. 306-26
  3. Karantzola, E & Galantomos, I 2020, “School and family cooperation: Strengthening parents’ knowledge of Greek”, in E Skourtou V Kourtis-Kazoullis Th Aravossitas & PP Trifonas (ed.), Language Diversity in Greece. Local Challenges with International Implications, Springer, New York, pp. 61-75.
  4. Νικολού, Κ 2020, ‘Λέξεις στο «περιθώριο»: τα μορφοφωνολογικά χαρακτηριστικά των ακρωνυμικών σχηματισμών της Ελληνικής’. Στο Σ Ντάλης & Μ Στεφανάκης 2020, Επετηρίδα Μεσογειακών Σπουδών, Παπαζήση, Αθήνα, σσ. 219-229.
  5. Aravossitas T. & Oikonomakou M. 2020. “New Directions for Greek Education in the Diaspora: Teaching Heritage Language Learners in Canada”. In: Skourtou E., Kourtis-Kazoullis V., Aravossitas T., Trifonas P. (Eds) Language Diversity in Greece. Multilingual Education, vol 36. Springer, Cham. 
  6. Σκούρτου, Ε., Μακρογιάννη, Τ., & Γράμψας, Λ. (2020). Ένταξη παιδιών Ρομά και ανάπτυξη συνευθύνης: Προτείνοντας εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Στο: Παρθένης Χ. (επιμ.) Πολιτική και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Η Αναγκαιότητα Νέων Παιδαγωγικών και Θεσμικών Προσεγγίσεων στις Σύγχρονες Πολυπολιτισμικές Κοινωνίες, (σσ. 155-163) Αθήνα: Gutenberg ISBN 9789600121544
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
  1. Οικονομάκου, Μ., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σκούρτου, Ε. & Γουβιάς, Δ. 2020. «H διδασκαλία της Ελληνικής σε πρόσφυγες: διδακτικές πρακτικές και προκλήσεις». Στο: Α. Χατζηδάκη, Π. Θώμου, Δ. Κοντογιάννη, Θ. Μιχελακάκη & Μ. Αργυρούδη (επιμ.) Πρακτικά του 16ου Διεθνούς Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας [σσ. 1-12], Greek Applied Linguistics Association, Ελληνική Εταιρία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. 
  2. Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Οικονομάκου, Μ. και Γουβιάς, Δ. 2020. «Δράσεις και αλληλεπιδράσεις στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε πρόσφυγες». Στο: Πρακτικά 5oυ Διεθνούς Συνεδρίου «Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών – Γλώσσες και πολιτισμοί στο σχολείο και στην οικογένεια» (σσ. 605-615).  Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ., ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ιούνιος 2018. Διαθέσιμο στο: https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr/wp-content/uploads/2020/04/Selected-Papers_CLC5-new.pdf
  3. Κανάκης, Κ & Γ Κοτζόγλου. 2020. «Το ΚΑΙ ως πραγματολογικό μόριο υπόταξης». Στο Παυλίδου, Θ-Σ (επιμ.) Πραγματολογικά μόρια στην ελληνική και άλλες γλώσσες. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. 117-140.
  4. Markopoulos, G & Apostolopoulou, E 2020, ‘When grammar gets noisy: A comparative study of register-driven variation’, στο Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 40, pp. 303-312. http://www.ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_40_303_312.pdf
  5. Οικονομάκου, Μ. 2020. Διδακτικός σχεδιασμός και αξιολόγηση του γλωσσικού μαθήματος στο πλαίσιο των Πρακτικών Ασκήσεων: Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές-στοχαστές. Στο Γουργιώτου, Ε., Κακανά, Δ., Μπιρμπίλη, Μ., & Χατζοπούλου, Κ. (επιμ.). Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων (σσ. 201-213). Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Πανεπιστημίου.
  6. Κυριακάκης, Μ & Φραντζή, Κ 2020, ‘Ψηφιοποίηση πάγιων υπηρεσιακών βιβλίων αρχείων σχολείων της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου’, Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ψηφιοποίησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς – EUROMED 2019, 25-27/9/2019, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕ.ΠΑ.Κ.), Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής & Δίκτυο “Περραιβία” – Φορέας Πολιτισμού, Αιγάλεω, Αττική, pp. 469-479.
  7. Melissourgou, MN, Maruster, L & Frantzi, KT 2020, ‘The research article: Stylistic variation across disciplines and change over time’. Proceedings of the 2nd International EAP and ESP Conference Options, Practices and Possibilities of EAP and ESP Practitioners, University of Crete, Heraklion, pp. 40-52.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΩΝ

  1. Σοφός, Α., Σκουμιός, Μ., Καραμούζης, Π., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Κώστας, Α. 2019. Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών. Διδασκαλία και μάθηση μέσω φορητών συσκευών: Συνέπειες και προκλήσεις για την εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  2. Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Αραβοσιτάς Θ. και Τρίφωνας, Π. 2019. Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg. 
  3. Carment D., Frazis, G., Yiannakis, J., Kanarakis, G., Kourtis-Kazoullis, V., Oikonomakou, M. and Papantonakis, G. 2019. Perspectives on the Hellenic Diaspora. Darwin, Australia: University of Darwin.

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Saklıca Rigatos, T & Georgalidou M 2019, ‘Humorous Constructions of the “Other” in the Greek and Turkish Press: Political cartoons in 1955, 1974 and 1999’, Mediterranean Language Review, vol. 26, pp. 125-156.
  2. Revithiadou, A, Markopoulos, G & Spyropoulos, V 2019, ‘Changing shape according to strength: Evidence from root allomorphy in Greek’, The Linguistic Review, vol. 36, no. 3, pp. 553–574. DOI: https://doi.org/10.1515/tlr-2019-2029
  3. Foulidi, X., Oikonomakou, M., & Papakitsos, C.E. 2019. Language Diversity in the Greek Educational System: Promoting Multilingual Classroom Policies, Journal of Research Initiatives: Vol. 5: No. 1, Article 6. 

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

  1. Γεωργαλίδου, M & Καϊλή, Χ 2019, ‘Η πραγματολογία της γλωσσικής επαφής: Το χιούμορ σε δίγλωσσες συνομιλίες’. Στο Χρ. Τζιτζιλής & Γ. Παπαναστασίου (επιμ.), Γλωσσικές Επαφές στα Βαλκάνια και στη Μ. Ασία. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ, 408-420.
  2. Γεωργαλίδου, Μ, Λαμπροπούλου, Σ, Γκασούκα, Μ, Κώστας, Α & Φουλίδη, Ξ 2019, “Υπερβαίνοντας το γλωσσικό σεξισμό των εγγράφων της ελληνικής δημοσίας διοίκησης”. Στο Θ. Αραβοσιτάς, Β. Κούρτη-Καζούλλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρίφωνας (επιμ.). Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg, 150-166.
  3. Frantzi, K, Georgalidou, M & Giakoumakis, G 2019, ‘Greek Parliamentary Discourse in the Years of the Economic Crisis: Investigating Aggression Using a Corpus-Based Approach’, in E Jakaza (ed.), Argumentation and Appraisal in Parliamentary Discourse, PA: IGI Global, Hershey, pp. 1-30. DOI:10.4018/978-1-5225-8094-2.ch001
  4. Kyprioti, V & Georgalidou, M 2019, ‘Gender identities in the bilingual Greek and Turkish Muslim community of Rhodes, Greece’. Στο Θ. Αραβοσιτάς Β. Κούρτη-Καζούλλη Ε. Σκούρτου & Π. Τρίφωνας (επιμ.), Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης, Gutenberg, Αθήνα, pp.176-187.
  5. Kaili, H 2019, ‘On dependent Clauses in Rhodian Turkish’. Στο Χρ. Τζιτζιλής & Γ. Παπαναστασίου (επιμ.), Γλωσσικές επαφές στα Βαλκάνια και στη Μ. Ασία / Language Contact in the Balkans and Asia Minor (Σειρά: Ελληνική Γλώσσα: Συγχρονία και Διαχρονία 2 / Greek Language: Synchrony and Diachrony 2), Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μ. Τριανταφυλλίδη). Θεσσαλονίκη, pp. 391-407.
  6. Ιντζίδης, Ε & Καραντζόλα, Ε 2019, «Ομοιογενές εκπαιδευτικά υλικό για ανομοιογενείς γλωσσικά τάξεις: διαφοροποίηση και γραμματισμός». Στο Ζητήματα γλώσσας, ετερότητας και εκπαίδευσης, επιμ. Θ. Αραβοσιτάς, Β. Κούρτη-Καζούλλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρίφωνας, σσ. 469-484. Αθήνα: Gutenberg.
  7. Θεοδωρίδη, Α & Καραντζόλα, Ε 2019, «Επαφή των καππαδοκικών διαλέκτων με την τουρκική: τα πεδία της εκπαίδευσης και της θρησκείας». Στο Γλωσσικές επαφές στα Βαλκάνια και στη Μ. Ασία 1 / Language contact in the Balkans and Asia Minor 1, επιμ. Χρ. Τζιτζιλής & Γ. Παπαναστασίου, σσ. 372-390. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη].
  8. Καραντζόλα, Ε & Φλιάτουρας, Α 2019, «Προς μια νέα θεώρηση της αναδόμησης του ονοματικού συστήματος της ελληνικής: ενδείξεις από την πρώιμη νέα ελληνική». Στο Γλωσσική ποικιλία. Μελέτες αφιερωμένες στην Αγγελική Ράλλη, επιμ. Α. Αρχάκης, Ν. Κουτσούκος, Γ.Ι. Ξυδόπουλος & Δ. Παπαζαχαρίου, σσ. 205-222. Αθήνα: Κάπα Εκδοτική.
  9. Kourtis-Kazoullis, V. 2019. ‘Mobile Assisted Language Learning (MALL) and Refugees. Στο: Λ. Σοφός, Π. Καραμούζης, Β. Κούρτη-Καζούλλη, Α. Κώστας, Μ. Σκουμιός (επιμ.) Διδασκαλία και μάθηση μέσω φορητών συσκευών: Συνέπειες και προκλήσεις για την εκπαίδευση (σσ. 164-180). Αθήνα: Γρηγόρη. 
  10. Karras, I., Spinthourakis, J. A., & Kourtis-Kazoullis, V. 2019. ‘Pre-service teachers’ intercultural sensitivity, multicultural efficacy and attitudes towards multilingualism’. In P. Romanowski & E. Bandura (Eds.) Intercultural Foreign Language Teaching and Learning in Higher Education Contexts (pp.211-227). Hershey, PA: IGI Global. Διαθέσιμο στο:  https://bit.ly/2VNKxYV
  11. Kourtis-Kazoullis, V., Gouvias, D., Oikonomakou, M. & Skourtou, E. 2019. ‘The Creation of a Community of Language Learning and Empowerment for Refugees in Rhodes, Greece’. In. P. Trifonas (Ed.) Springer International Handbooks of Education. Handbook of Theory and Research in Cultural Studies and Education (pp. 1-19). New York: Springer. 
  12. Φραζής, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Παπαντωνάκης, Γ. και Οικονομάκου, Μ. 2019. ‘Διαδρομές στην ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία: Το «Greek In country Study Program του Πανεπιστημίου Charles Darwin»’. Στο: D. Carment, G. Frazis., J. Yiannakis, G. Kanarakis, V. Kourtis-Kazoullis, M. Oikonomakou and G. Papantonakis (επιμ.) Perspectives on the Hellenic Diaspora (pp.84-98). Darwin, Australia: University of Charles Darwin. 
  13. Amvrazis, N, Markopoulos, G & Fotiadou, G 2019, ‘The role of lexical and syntactic congruency: An eye-tracking study on L2 gender processing’, in M Chondrogianni, S Courtenage, G Horrocks, A Arvaniti & IM Tsimpli (ed.), Proceedings of the 13th International Conference on Greek Linguistics (ICGL 13), pp. 31-40. http://icgl13.westminster.ac.uk/wp-content/uploads/sites/55/2020/01/ICGL2013_Proceedings_final_optimised.pdf
  14. Melissourgou, MN & Frantzi, KT 2019, ‘Stories, second language writers, and genre awareness’, in V Kourtis-Kazoullis, T Aravossitas, E Skourtou and PP Trifonas (ed.), Interdisciplinary Research Approaches to Multilingual Education, Routledge, Abingdon/NY, pp. 117-129.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  1. Γεωργαλίδου, ΜΦραντζή, Κ & Γιακουμάκης, Γ 2019, Κοινοβουλευτικός λόγος, ευγένεια και επιθετικότητα στο ελληνικό κοινοβούλιο, Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Πρακτικά της 39ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. σσ. 273-290.
  2. Georgalidou, MFrantzi, K & Giakoumakis, G 2019, ‘Addressing adversaries in the Greek Parliament: a corpus-based approach’. Στο M Chondrogianni S Courtenage G Horrocks A Arvaniti & I Tsimpli (eds.). Proceedings of the 13th International Conference on Greek Linguistics. London: University of Westminster, pp. 106-116.
  3. Σακλιτζά-Ρηγάτος, Τ & Γεωργαλίδου, Μ 2019, ‘Η χιουμοριστική κατασκευή του ‘άλλου’ στον ελληνικό και τουρκικό τύπο: Οι γελοιογραφίες του 1955, 1974, 1999’. Στο M Chondrogianni S Courtenage G Horrocks A Arvaniti & I Tsimpli (ed.), Proceedings of the 13th International Conference on Greek Linguistics. London: University of Westminster, pp. 508-517.
  4. Karantzola, E Sampanis, K Galantomos, I Achladi, E & Kaili, H 2019, ‘Contrastive analysis of fixed expressions in Greek and Turkish: theoretical considerations and teaching applications’. In İ Güleç E Sella A Okur & B İnce (ed.), New Directions in Teaching Turkish as a Foreign Language, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, pp. 225-48.
  5. Κούρτη-Καζούλλη, Β., Οικονομάκου, Μ. και Ζαχαρία, Μ. 2019. «Εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από ενήλικες πρόσφυγες: Μια μελέτη περίπτωσης». Στο: Ε. Θεοδωροπούλου και Α. Τσιμπιδάκη (επιμ.) ΕduTopia: Πρακτικά 1ου  Συνεδρίου Προπτυχιακών φοιτητών/τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών & 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Προπτυχιακών φοιτητών/τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων (2017-2018) (654-663). Ρόδος: Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής & του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού& Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Αιγαίου. Διαθέσιμο στο: http://edutopia.aegean.gr/wp-content/uploads/2019/05/praktıka_2017-18.pdf
  6. Kotzoglou, G 2019. ‘On the trigger of Greek triggered inversion’. In Topintzi, N, N Lavidas & M Moumtzi (eds) Selected Papers of the 23rd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics.
  7. Nikolou, K & Frantzi, Κ 2019, ‘Phonological and morphological aspects of Rhodian Greek: A corpus-based study’. In I Kappa & M Tzakosta (ed.), Proceedings of the 7th Ιnternational Conference on Modern Greek Dialects and Linguistic Theory, Patras: University of Patras, pp. 156-165.
  8. Νικολού, K, Φραντζή, K & Λογοθέτη, Σ 2019, ‘Παρατηρήσεις στα τοπικά ιδιώματα των Απολλώνων και Σαλάκου Ρόδου’. Στο A. Ralli, P. Barka, B. Joseph & S. Bompolas (επιμ.), Proceedings of the 8th International Conference on Modern Greek Dialects and Linguistic Theory, University of Patras, pp. 189-201.
  9. Oικονομάκου, Μ. & Φουλίδη, Ξ. 2019. Διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε τάξεις υποδοχής: «Βασικές υπηρεσίες στο Ελληνικό Κράτος». Στο: Παπακίτσος, Ε.Χ., Φουλίδη, Ξ., Δρόσος, Ν. & Μακρόπουλος, K. (επιμ.). Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου «Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Πολιτιστικές Δραστηριότητες». 1-3 Μαρτίου 2019: Δ. Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛΕΣΥΠ) & Πεδίο (ISBN 978-960-9552-59-2). 
  10. Βαδάση, Κ & Φραντζή, Κ 2019, ‘Ξένες λέξεις στις ελληνικές τραπεζικές συμβάσεις: αναγκαιότητα ή επιλογή;’. 12ο Συνέδριο Ελληνική Γλώσσα και Ορολογία, 7-9 Νοεμβρίου 2019, ΕΛΕΤΟ, Αθήνα, pp. 220-231.
  11. Βαδάση, Κ & Φραντζή, Κ 2019, ‘Η Συντομογράφηση στο Σώμα Κειμένων Ελληνικών Τραπεζικών Συμβάσεων (BanCo)’. 40ή Συνάντηση Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ, 4-6 Απριλίου 2019 (Αναρτημένη Ανακοίνωση)
  12. Κυριακάκης, Μ & Φραντζή, Κ 2019, ’Σχεδίαση και κατασκευή σώματος κειμένων γλωσσικού υλικού των σχολείων της Ελληνικής Κοινότητας της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου’, παρουσιασμένο άρθρο στο 5ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.), με θέμα: «Η διεπιστημονικότητα ως γνωστική, εκπαιδευτική και κοινωνική πρόκληση», Ηράκλειο, Κρήτη, 5-7 Απριλίου.

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΒΙΒΛΙΑ

  1. Γκασούκα, Μ & Γεωργαλίδου, Μ 2018, Οδηγός Χρήσης μη Σεξιστικής Γλώσσας στα Διοικητικά Έγγραφα. Ε.Κ.Δ.Α.Α. Εθνικό Τυπογραφείο, Αθήνα.
  2. Tonnet, H. Avec la collaboration de G. Galanes et de M. Oikonomakou. 2018. Méthode de Grec Moderne (en un volume). Nouvelle édition entièrement remaniée. Paris: L’Asiathèque-Maison des Langues du Μonde.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΩΝ

  1. Chumak-Horbatsch, R. 2018. Γλωσσικά Κατάλληλη Πρακτική: Οδηγός για την Παιδαγωγική Στήριξη Παιδιών με Μεταναστευτικό Υπόβαθρο. (επιμ. Ελληνικής έκδοσης: Β. Κούρτη-Καζούλλη, μετ. Α. Τρίκκα). Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα. 
  2. Kourtis-Kazoullis, V., Aravossitas, Th., Skourtou, E. and Trifonas, P. 2018. Interdisciplinary Research Approaches to Multilingual Education. New York: Routledge. 
  3. Σοφός, Α., Λιαράκου, Γ., Καραμούζης, Π., Καζούλλη, Β., Κώστας, Α. 2018. Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Νέα μέσα – νέα μάθηση; Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Fykias, I, Karantzola, Ε & K. Sampanis. 2018. ‘Multiple complementation markers in postclassical Greek, early modern Greek, modern Albanian and other languages: A descriptive contrastive account’. Γλωσσολογία/Glossologia 26: 57-73. http://glossologia.phil.uoa.gr
  2. Melissourgou, MN & Frantzi, KT 2018, ‘Moving Away from the Implicit Teaching of Genres in the L2 Classroom’, Corpus Pragmatics, vol. 2, no. 4, pp. 351-373.
  3. Οικονομάκου, Μ. 2018. Το Γλωσσικό Λάθος στη Διδασκαλία της Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αντιλήψεις και Στάσεις Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, Πολυ-Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή, τ. 11, 36-47. 

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

  1. Georgalidou, M & Kaili, H 2018, ‘The Pragmatics of Humor in Bilingual Conversations’, In V Tsakona & J Chovanec (ed.), Creating and Negotiating Humor in Everyday Interactions, John Benjamins, pp. 77-104.
  2. Κούρτη-Καζούλλη, Β. 2018. Πρόλογος στην Ελληνική Έκδοση. Στο: R. Chumak-Horbatsch. Γλωσσικά Κατάλληλη Πρακτική: Οδηγός για την Παιδαγωγική Στήριξη Παιδιών με Μεταναστευτικό Υπόβαθρο. (επιμ. Ελληνικής έκδοσης: Β. Κούρτη-Καζούλλη, μετ. Α. Τρίκκα) (σσ. Xv-xx). Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα. 
  3. Kourtis-Kazoullis, V., Aravossitas, Th., Skourtou, E. and Trifonas, P. 2018. Conclusion. In: V. Kourtis-Kazoullis, E. Skourtou, Th. Aravossitas and P. Trifonas (Εds.) Interdisciplinary Research Approaches to Multilingual Education (pp. 274-278). New York: Routledge. 
  4. Κούρτη-Καζούλλη, Β. 2018. «Η Ανάπτυξη της Ακαδημαϊκής Γλωσσικής Ικανότητας με τη Χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ)». Στο: Σ. Τσιπλάκου (επιμ.) Μέτρα για Βελτίωση της Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Ένταξης Παιδιών Τρίτων Χωρών στην Κύπρο: Οδηγός για Διαχείριση Κοινωνικοπολιτισμικής Ετερότητας (σσ. 117-156). Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Διαθέσιμο στο: https://mefesi.pi.ac.cy/files/docs/Odigos-Diaxeirisis-Koinonikopolitismikis-eterotitas.pdf
  5. Κούρτη-Καζούλλη, Β. και Σπαντιδάκη, Γ. 2018. «Μετασχηματιστική παιδαγωγική και κοινότητες μάθησης». Στο: Σοφός, Α., Λιαράκου, Γ., Καραμούζης, Π., Καζούλλη, Β., Κώστας, Α. (επιμ.) Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Νέα μέσα – νέα μάθηση; (σσ. 111-128). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. 
  6. Kotzoglou, G 2018. «Για τον υποτακτικό σύνδεσμο και». Στο Ντίνας, Κ (επιμ.) Figura in praesentia: Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. 197-212.
  7. Μακρογιάννη Τ. & Κούρτη-Καζούλλη Β. (2018). Εναλλακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία: Το παράδειγμα της Γλώσσας. Στο Σοφός Α., Λιαράκου Γ. & Σκουμιός Μ. (επιμ.) Παιδαγωγική Έρευνα στο Αιγαίο: 2η Ημερίδα Υποψηφίων Διδακτόρων. ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου. (σσ. 150-159). ΙSΒΝ978-960-86791-7- https://www.pre.aegean.gr/wp-content/uploads/2023/01/%CE%A4%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%82-Y%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%8C%CF%81%CF%89%CE%BD-2017.pdf  
  8. Oikonomakou, M. & Sofos, E. 2018. “Diversity in Language Teaching and Democratization of Education: A Critical Approach”. In: Kourtis-Kazoullis, V., Aravossitas, T., Skourtou, E. and Trifonas, P. (Eds). Interdisciplinary Research Approaches to Multilingual Education. Routledge International Publishing, pp. 43-54.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  1. Γεωργαλίδου, M Λαμπροπούλου, Σ & Σαρρή, ΧΝ 2018, ‘Γλωσσικό ζήτημα, γλωσσικός συντηρητισμός και το 2ο κύμα φεμινιστικής γλωσσολογίας: Η αναφορά στη γυναίκα στην ελληνική γλώσσα’, Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Πρακτικά της 38ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. 67-77. http://ins.web.auth.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1165&Itemid=418&lang=el
  2. Καραντζόλα, Ε. & Α. Παπαϊωάννου. 2018. «Στοιχεία για την “κοινή” και την πρώιμη επτανησιακή / κερκυραϊκή: η περίπτωση του Αλεξίου Ραρτούρου». Στο Πρακτικά Ι΄ Πανιονίου Συνεδρίου (Κέρκυρα, 30/4-4/5/2014), επιμ. Δ. Κονιδάρης, V: 237-254. Κέρκυρα: Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών.
  3. Sampanis, Κ. & E. Karantzola. 2018. “The perception of Historical and Indo-European Linguistics in the instruction of Greek”. Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 38: 179-190. 
  4. Karantzola, E. & K. Sampanis. 2018. “Complementation markers in Early Modern Greek: A corpus-based approach”. In Proceedings of the Workshop “Korpuslinguistik und Literatur”, 43. Österreichische Linguistiktagung (ÖLT, Klagenfurt, 8-10/12/2017). 
  5. White, J Kager, R Linzen, T Markopoulos, G Martin, A Nevins, A Peperkamp, S Polgárdi, K Topintzi, N & van de Vijver, R. 2018, ‘Preference for locality is affected by the prefix/suffix asymmetry: Evidence from artificial language learning’. In S Hucklebridge & M Nelson (ed.), Proceedings of the 48th Annual Meeting of the North East Linguistic Society (NELS 48), Amherst, MA, Graduate Linguistics Student Association, pp. 207-220.
  6. Αραβοσιτάς, Θ. & Οικονομάκου, Μ. 2018. Κοινοτική έρευνα για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως γλώσσας κληρονομιάς στον Καναδά: χαρτογράφηση, απολογισμός δράσεων και διαφαινόμενες προοπτικές. Στο: Τσακαλίδου, Ρ. & Κέκια, Μ.-Α. Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου «4ο Σταυροδρόμι Γλωσσών & Πολιτισμών: Διδακτικές της Πολυγλωσσίας και Γλωσσικές Πολιτικές» (σσ. 26-41), 2-3 Ιουνίου, Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ., Παιδαγωγική Σχολή. 
  7. Aravossitas T. & Oikonomakou, M. 2018. Teaching and learning of Greek as a heritage language in Canada. In Katsillis, I. (Ed.) Proceeding of the International Conference on Educational Research “Confronting Contemporary Educational Challenges through Research” (pp. 230-8), Department of Primary Education of the University of Patras, June 30-July 02, 2017, Patras, Greece.
  8. Frantzi, K & Vadasi, K 2018, ‘Shortening in the SPECIAL language of Greek Bank Contracts’. 2nd International Conference on Quantitative, Social, Biomedical and Economic Issues, 2-3/3/2018, ICQSBEI ’18, pp. 283-292.
Scroll to Top